31 October 2009

PKR amal politik dendam – Badrul Hisham

KUALA LUMPUR 30 Okt. – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah mendedahkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebenarnya mengamalkan politik berdendam terhadap pengundi yang tidak menyokong mereka.

Katanya, perkara itu menyebabkan beliau yang mengambil pendekatan terbuka dengan berkhidmat kepada semua rakyat tanpa mengira ‘bendera’ parti politik telah ditekan pucuk pimpinan.

Tekanan itu, katanya, datang dalam pelbagai bentuk seperti dianaktirikan dan dibiarkan ‘terkapai-kapai’ seorang diri tanpa sokongan parti.

Kemuncaknya, jelas beliau, apabila peruntukan pembangunan untuk DUN Pelabuhan Klang disalurkan melalui pihak ketiga pada April lalu.

‘‘Saya berjiwa demokrasi, di kalangan rakyat di Pelabuhan Klang ada yang ahli PKR, Pas, DAP, UMNO, MCA, MIC atau tidak berparti.

‘‘Mereka inilah yang mengundi saya, jadi saya perlu berterima kasih kepada semua kerana saya adalah wakil rakyat dan bukannya ketua parti,” katanya.

Beliau meluangkan masa bersama Utusan Malaysia kira-kira 20 minit sebelum meneruskan perjalanan ke destinasi percutian yang dirahsiakan lokasinya di sini hari ini.

* Kerja malas buat, bersenang-senang cuti pula dia.

No comments:

Post a Comment