25 October 2009

Isteri mati disimbah asid, anak buta

GEORGE TOWN - Tidak tahu apa puncanya, seorang suami tiba-tiba menyimbah sejenis asid ke atas badan isterinya yang sedang tidur sehingga membawa maut di rumah mereka di Jalan Batu Lanchang, Jelutong di sini awal pagi semalam.

Kesan simbahan asid tersebut turut terkena wajah anak gadisnya yang tidur di sebelah. Gadis itu kini sedang bertarung nyawa di unit rawatan rapi Hospital Pulau Pinang (HPP).

Dalam kejadian kira-kira pukul 3 pagi itu, Tan Hooi Ling, 17, dan ibunya Chong Swee Lin, 50, tiba-tiba terjaga daripada tidur dalam kesakitan setelah disimbah asid oleh bapanya yang berusia 52 tahun.

Menurut jiran yang enggan dikenali, kedua-dua beranak itu berlari keluar dari rumah sambil menjerit kesakitan dalam keadaan tubuh melecur.

"Hooi Ling beritahu kami dia disimbah asid oleh bapanya dan kami segera menghantar dua beranak itu ke HPP pada pukul 4 pagi.

"Malangnya, Swee Lin yang melecur hampir 95 peratus badan meninggal dunia ketika mendapatkan rawatan kira-kira pukul 1 petang," katanya. - Kosmo

No comments:

Post a Comment