16 September 2009

Kakitangan kerajaan Kedah, Selangor dapat bonus RM500

ALOR SETAR: Kira-kira 5,300 kakitangan sokongan kerajaan negeri bertaraf tetap dan kontrak akan menerima bonus RM500 esok bagi membolehkan mereka membuat persiapan Aidilfitri.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, berkata pembayaran bonus itu akan dibuat sekali gus dan akan dimasukkan ke dalam akaun mereka esok.

Katanya, pemberian bonus RM500 untuk kakitangan sokongan itu adalah selaras dengan langkah yang diambil oleh Kerajaan Pusat seperti diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, baru-baru ini.

"Kerajaan negeri memperuntukkan hampir RM2.6 juta bagi pembayaran bonus itu yang dibayar sekali gus.

"Mereka yang akan menikmati pembayaran itu membabitkan 4,950 kakitangan bertaraf tetap, manakala 350 lagi kontrak.

"Ia diharap dapat meringankan bebanan kakitangan berkenaan dalam membuat persiapan hari raya kali ini," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Exco di sini, hari ini.

Perdana Menteri pada 9 September lalu mengumumkan akan membayar bonus RM500 kepada kakitangan sokongan yang mana pembayaran dibuat dua kali, iaitu sebelum Aidilfitri dan separuh lagi menjelang bermulanya sesi persekolahan.

Di SHAH ALAM, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, mengumumkan pembayaran yang sama kepada 9,000 penjawat awam negeri itu yang akan dibuat sebelum Hari Raya. - Bharian

No comments:

Post a Comment