30 August 2008

'Hantu' minta diadakan kenduri dengan menyembelih haiwan di tapak binaan | Jika tidak berjaya mungkin sekolah boleh mengadakan kenduri sate

Tiada lagi histeria di sekolah

KUANTAN - Kejadian histeria di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tanjung Lumpur dekat sini yang berlarutan sejak 15 Mei lalu akhirnya beransur reda.

Namun menurut pengamal perubatan tradisional dari Kuala Kurau, Parit Buntar, Perak, Raja Syed Sheikh Mohd. Sarip Al-Patani (gambar) atau Pak Engku, 69, masalah tersebut bagaimanapun harus diakhiri dengan majlis kenduri doa selamat.

"Memang betul, semalam (kelmarin) benda yang meminjam badan pelajar itu tuntut darah dan nyawa, tapi 'dia' tak jelaskan sama ada nyawa manusia atau sebagainya.

"Hasil 'rundingan' malam semalam (kelmarin), benda itu sebenarnya minta diadakan kenduri dengan menyembelih haiwan di tapak binaan sekolah itu. Itulah yang dimaksudkan darah dan nyawa," katanya semasa ditemui.

Beliau yang menghulurkan bantuan selepas mendapat kebenaran pihak sekolah menambah, kenduri tersebut adalah 'balasan' kepada tindakan kontraktor yang dikatakan menceroboh kampung ghaib iaitu 'Kampung Padang' di kawasan tapak pembinaan.

www.kosmo.com.my

No comments:

Post a Comment