30 March 2008

Bila Nak Letak Jawatan Rosol Wahid

Dalam Buletin TV3suku.. sebentar tadi keluar wajah Rosol Wahid, hero 23 ADUN yang membantah perlantikan MB Terengganu tempohari. Tapi dengan nada berbeza beliau menyatakan akan menghadari majlis angkat sumpah yang bakal diadakan esok.

Apa sudah jadi??? Bukan kah kesemua 23 ADUN telah berjanji dan menandatangani surat sokongan untuk terus menyokong Deris Jusoh walau apa pun yang terjadi.Mereka juga telah membuat pengakuan terbuka untuk meletak jawatan sebagai ADUN jika deris Jusoh tidak dilantik menjadi MB.
Kita sebagai rakyat melihat kemelut ini menjadi semakin celaru.Macamana pendirian kesemua ADUN Terengganu dengan sekelip mata berubah? Sebelum ini masing-masing mengaku menyokong Deris tanpa sebarang desakan atau paksaan dari mana-mana pihak.Selepas itu kita diberitahu mereka menyokong Deris sebab Pak Lah yang suruh sokong.

Apa sebenarnya pendirian kesemua 23 ADUN Terengganu tersebut? Apakah ini sikap seorang ADUN yang dipilih oleh rakyat untuk mewakili mereka menyuarakan masalah mereka nanti?Wahai rakyat Terengganu yang memilih 23 ADUN ini....beginikah sikap wakil rakyat anda?Cakap tidak serupa bikin?

Mungkin kita lihat kemelut ini telah berakhir,tetapi jika dilihat dari kronologi peristiwa ini dapat lah kita simpulkan bahawa 23 ADUN ini hanya setia kepada Pak Lah dan UMNO sahaja.Mereka sanggup menjadi penderhaka kerana kesetiaan kepada Pak Lah.

Kini kita ternanti-nanti bilakah 23 ADUN ini akan dengan megahnya mengistiharkan "kami dengan ini meletakkan jawatan,kerana ketua kami Deris Jusoh tidak dilantik menjadi MB".Beranikah Rosol membuat kenyataan tersebut?

Yang kita dengar tadi ialah "kami akur dengan keputusan pucuk pimpinan dan akan menghadiri majlis angkat sumpah EXCO esok".

Apakah mereka hanya akur dengan pucuk pimpinan UMNO sahaja?Apakah mereka akur dengan terpaksa?Ini bermakna mereka masih membantah tetapi "terpaksa" akur dengan arahan pucuk pimpinan parti.Bagaimana mereka dengan terang-terangan membantah pilihan Istana tetapi akur dengan pilihan parti??

Pilihan istana terang-terangan dibantah dan diboikot.Dan sekarang rakyat inginkan mereka mengotakan janji yang telah di laungkan bersama kesetiaan membela Deris Jusoh untuk meletak jawatan.Bukan rakyat minta mereka letak jawatan,tetapi mereka telah berjanji akan meletak jawatan jika Deris Jusoh tidak dilantik sebagai MB.

Wahai Rosol dan geng-geng kamu,kotakan janji kamu semua.Kalau kamu tak kotakan janji kamu sudah terbukti lah yang kamu tidak layak untuk menjadi wakit rakyat.Bagaimana kamu nak mewakili rakyat yang memilih kamu sedangkan telah terbukti kamu semua jenis PENIPU BESAR..

Kepada rakyat Terengganu,tahniah anda semua adalah rakyat yang prihatin dan Setia kepada Tuanku Sultan..Jangan biarkan 23 orang ini melahap khazanah anugerah Allah swt yang dianugerahkan kepada kamu.

http://www.tranungkite.net

No comments:

Post a Comment